Dead Space Remake İncelemesi – Sistem Gereksinimleri
Kaç oyunun yeniden yapıldığını saymak çok zor ama milyonlarca oyuncuya çıkması için gün sayan oyunlar var. Sonra ne? Hemen hemen hepsi hızla büyük bir hayal kırıklığına dönüşür. Bunun son örneği ise PC’ye gelen Last of Us Remake oldu.
Uzun yıllardır oyunlara bakış açısıyla eleştirilen EA Games, Ölü Uzay Yeniden Yapımı firma ile reprodüksiyon konusunda çıtayı yükseğe taşımış ve bu işten kaşının akısıyla kurtulmuştur. Öyle ki yenilenen Dead Space sadece görsel geliştirmelerle gelmiyor. İlk neslin köklerine ve özüne sadık, yenilenmiş oyun ve çevresel unsurlar; Hikayeyi daha derinden hissetmenizi sağlıyor.
Dead Space’i ilk kez denemek isteyenler veya nostalji isteyenler için spoiler içermeyen bir giriş:
Resident Evil 4 ile hayatımıza giren aksiyon dolu kaygı oyununun temasını ve temel dinamiklerini ele alan Dead Space; korku dozunu biraz artırın ve garip yaratıklar tarafından işgal edilelim. USG Ishimura Kendi adını taşıyan bir uzay gemisinde yalnız başına oynanan bir oyundu. Ana karakterimiz Isaac bir mühendisti ama biz sadece adını biliyorduk, ne sesini duyabiliyorduk ne de yüzünü görebiliyorduk. Bu, o dönem için atmosferik olarak kaygı unsurlarını artıran ve hikâyeye ilişkin gelişmeleri daha uygun hissettiren bir tercihti.
İlk oyunun çıktığı yıllarda vurma hissini arttıran teknik unsurlar aslında bir takım sesli ve görsel animasyonların birleşimiydi. Elbette bunu yeterince yapan 2007 yapımı Call of Duty: Contemporary Warfare vardı. Ama ilk Dead Space, havada uçan ayrılabilir uzuvların mekaniği Bu sayede ortam sakin olsa bile olayların gerilimini iliklerinize kadar hissettiriyordu. Öyle ki yıllar sonra tekrar koridordan geçseniz bile hangi köşeden nelerin çıkabileceğini hatırlamanız mümkün. Çünkü o ilk yarışmalar hafızanızda unutulmaz izler bıraktı.
İşte harika bir hikaye ve teknik altyapı orta yere gelince öyle bir tat bıraktı ki. 2008 yılında Dead Space… Sadece aklımızda kalmamış, her oyuncunun kendi alışkanlıklarına göre içinden geçtiği yarışmalar da akıllarda yer etmiştir. Bu, yükseklik kaygınızı kullanan, ancak VR gözlüğüne gerek olmayan kolay VR oyunlarıyla ilgiliydi. Hikayesi, mekanikleri ve oynanışı sayesinde şimdiden gözlüksüz bir oyun haline geldi. gerçektekendini buldun
Önce Dead Space 2008’i, ardından hızlıca Dead Space 2023’ü oynamak:
İlk Dead Space, 2008 yılında piyasaya çıkana kadar bu kadar yüksek beklenti yaratan bir yapım değildi. Dönemin yeni nesil konsolu olan PlayStation 3’ün de merak edilse de günümüze benzetilmesi merak ediliyor. çok küçük bir seyirci ilgi odağındaydı. Çıkış yapana kadar…
Bu yüzden hem geçmişi görmek hem de bu incelemeyi daha mantıklı bir düzlemde sunmak adına ilk olarak 2008 yapımı Dead Space’e bir göz attım:
Elbette bunca yıldır gördüğümüz yapımların yanında eski hissettiriyordu. Ama yukarıdaki notlarda belirttiğim gibi “VR gözlüğüne ihtiyaç duymadan sizi çevreleyen evrenin gerçekliği” hala geçerliydi. Ayrıca oyundaki bazı özel maçların hissi, sanki oyunu yeni kapatmışım gibi bir anda hafızamda belirdi. USG Ishimura perili koridorlarında dolaşırkenBu tür bir deneyimin yenilenmiş versiyonu için heyecanım katlanarak arttı.
Ardından Dead Space Remake’e hızlı bir geçiş yaptım. İlk bir saatten sonra aklıma “2008’de çıkan şey oyunsa ben ne oynuyorum?” mahkumiyet ortaya çıktı:
Bazı sahnelerde o kadar şaşırdığımı fark ettim ki oyunu kapatmak istedim. Şu an kulaklıkla oynadığım için mi bilinmez; 2004 yılında çıkan efsane Painkiller’dan beri korku oyunlarına aşina olan ben, kaygı oyununu ilk kez oynamak gibi Onu hissettim. Oyunda ilerledikçe ve mana kazandıkça aksiyon anlarında alışık olduğum kontrolleri karıştırdığım anlar oldu.
Oyunu Xbox Series S’den açmış olmama rağmen görsel kalitesi ve akıcılığına hayran kaldım. İçinde yaşam mücadelesi verdiğimiz gemi uzayın yerçekimi olmayan paramparça boşluklarına girdiğinde gördüğüm görüntüler, geminin de benim kadar yalnız olduğunuhissetti.
Oynadığımız karakter Isaac’in 2008 yılında üretilen ilk oyunda ne sesi ne de akılda kalıcı bir yüzü yoktu. Ancak Dead Space Remake ile oynadığımız karakter için diyaloglar yazmak, artan oyun içi etkileşimler ve gerçekçilik başka biriydi EA Games, Isaac’e ses ve yüz verirken ilk oyunun bıraktığı boşluğu doldurmayı tercih etmedi. Bir oyuncu olarak, Isaac’in sözlerinin ve tepkilerinin tek amacı sizi oyunun içine çekmektir. Isaac ile asla ters düşmez, onun anlayamadığınız bir tepkiye veya diyaloğa girdiğini görmezsiniz.
Orijinal oyunda olmayan Dead Space Remake’te ilk kez göreceğiniz detaylar:
İlk oyunda çok kolay bir kredi sistemi ve topladığınız kredilerle yeni silahlar, mühimmat ya da sağlık paketleri alabileceğiniz bir dükkan mantığı vardı. Dead Space Remake tüm bunları korurken, Isaac’in ikonik kostümüyle de oyuna katkı sağlıyor. oynanışı etkileyen değişiklikleryapmanızı sağlar.
Ayrıca ilk oyunda o dönemin teknik kısıtlamaları nedeniyle mümkün olmayan bölümler ve haritaların ortasında serbest geçiş de Dead Space Rameke’de mümkün. Orta seviye geçiş için ilerlemeniz ve oyunu açmanız gerekmesine rağmen, bir modül kesimi yerine USG Ishumura’yı kullanabilirsiniz. bu seni bütün hissettiriyor Birçok harita iyileştirmesi mevcuttur. Bu da orijinal yapımdan çok daha büyük bir gemide olduğunuzu hissettiriyor ve tehdit ve tekinsizlik unsurlarını derinleştiriyor.
Oyunlardaki düşmanlar çeşitlendirilmese de yırtıcı güçlerini hissettirmek için yapılan tasarım ve mekanik iyileştirmeler deneyiminizi bir üst seviyeye taşıyor. Yine de, birinci oyuna kıyasla daha güçlü olmaktansa, daha çeşitli düşmanlar görmeyi bekliyordum. Ancak bu öyle bir görsel güzelleştirmedir ki, düşmanın uzuvlarının bile ne kadar zayıf olduğunu anlayabilir ve ona göre savaşabilirsiniz. Taktik geliştirmek size kalmış.dava.
Silah yükseltmelerinde de iyileştirmeler var:
İlk oyunda ilerledikçe silahınıza yaptığınız yükseltmeler birden fazla anlam kaybetti. Ancak Dead Space Remake’te sunulan iyileştirmeler, gereksiz özellikler olmadan her yarışmaya farklı bir boyut katmak için tasarlandı. Plazma tabancasıyla ateş yakabilir, daha büyük patlamalaroluşturabilirsiniz.
Bir diğer yenilik de oyunlardaki aydınlatma sistemleri: Plazma tabancasından çıkan lazer ışığına bile ihtiyacınız var.
Böyle bir gemide ilk oyundaki en büyük eksiklik, atmosferin her zaman olması gerekenden daha parlak tasarlanmış olmasıydı. İlk oyunda yer alamayan bazı kapı kilitlerini açmak için gemide elektrik tesisatı ile uğraşırken bulunduğunuz bölümün elektriğini kesebiliyorsunuz. Böyle bir durumda sadece el feneriniz ve plazma kesicinin ışıklarırehberiniz olur.
Dead Space Remake, yepyeni oyunda da öne çıkan “Ya orda tam kontrol verseydi keşke o koridordan 10 kere geçmeseydik” dediğimiz her mekanın törpülenmiş hali. Bu sayede oyunun akıcılığı artırılır ve her zaman yeni bir şeyler oynuyormuş hissi uyandırılır.
Sonuç: Dead Space Remake, kalitesiyle kitaplığınızda olmayı hak ediyor ama gerçekler…
Dead Space Remake şu anda oyunun incelenmekte olduğu Xbox mağazasında. 1.399 TL fiyata satılır. Game Pass Ultimate üyesiyseniz yerleşik EA Play sayesinde %10 indirimle satın alabilirsiniz. PC’de deneyimlemek isterseniz fiyat 999 TL’ye düşüyor. Ancak bu fiyatın hem ülkemizdeki oyuncular için hem de yenilenen bir yapım için çok yüksek olduğunu söylememiz gerekiyor. Bu nedenle Dead Space Ramake satın almak için en iyi dönemin yaklaşan indirim kampanyaları olduğunu söyleyebiliriz.
Yeni oyunu oynamadan önce Dead Space serisini deneyimlemek isterseniz yepyeni 3 yapım da EA Play kütüphanesinde ve Game Pass Ultimate aboneleri bu oyunlara hiçbir ekstra ücret ödemeden erişebiliyor. Bu deneyimin sonunda Dead Space Rameks’e sahip olmak için gün saymak isteyebilirsiniz.
Dead Space Remake PC sistem gereksinimleri:
- Asgari:
- İŞLETİM SİSTEMİ:Windows 10 64 bit+
- İşlemci:Ryzen 5 2600x, Core i5 8600
- VERİ DEPOSU:16 GB
- Ekran kartı:AMD RX 5700, GTX 1070
- Depolamak:50GB
- Önerildi:
- İŞLETİM SİSTEMİ:Windows 10 64 bit+
- İşlemci:Ryzen 5 5600X, Core i5 11600K
- VERİ DEPOSU:16 GB
- Ekran kartı:Radeon RX 6700XT, Geforce RTX 2070
- Depolamak:50GB
Dead Space Remake ve bu inceleme yazısı hakkındaki görüşlerinizi yorumlar kısmına bekliyoruz. Yeter oyun!