Haber

Röportaj: Volkswagen, Çin’de Daha Fazla İşbirliği Fırsatını Hedefliyor

CHANGCHUN, 2 Şubat (Xinhua) — Volkswagen AG Yönetim Konseyi Lideri Oliver Blume, yakın zamanda Xinhua ile yaptığı bir röportajda Çin’in Volkswagen için en önemli pazar olduğunu ve şirketin gelecekte ülkede daha fazla işbirliği fırsatı arayacağını söyledi.

2022’de Volkswagen, Çin ana karası ve Hong Kong pazarlarına 3,18 milyondan fazla araç teslim etti. Teslim edilen araçlar arasında yeni güçlü araç sayısı bir önceki yıla göre yüzde 37,1 artışla 206 bin 500’e ulaşırken, saf elektrikli model sayısı da bir önceki yıla göre yüzde 68,2 arttı.

Blume, “Çin’de Audi ve Porsche gibi güçlü bir ürün yelpazemiz var. Yeni teknolojilerden yararlanarak ve yeni ürünler geliştirerek ürün yelpazemizi genişletmeye devam etmeyi umuyoruz” dedi.

Volkswagen’in Çin’de birçok ortağı var. Bunlardan biri de 1953 yılında Jilin Eyaletinin kuzeydoğusunda bulunan ve Çin otomobil endüstrisinin beşiği sayılan Changchun şehrinde kurulan China FAW Group Ltd. Şti.

Blume, “FAW Kümesi ile son 30 yılda çok başarılı bir işbirliğimiz oldu ve gelecekte daha çok çalışmaya ve içtenlikle işbirliği yapmaya devam edeceğiz.” dedi.

2022’de FAW Group 3,2 milyon araç satarak işletme gelirini 630 milyar yuan’a ve kârını 49 milyar yuan’a çıkardı.

Blume, geçtiğimiz Kasım ayında Almanya Başbakanı Olaf Scholz ile Çin’i ziyaret etti ve gelecekteki işbirliğini görüşmek üzere Çinli hükümet yetkilileriyle değerli toplantılar yaptı.

Blume, Bahar Şenliği tatilinin ardından bu hafta Çin’in Changchun, Şangay ve Hefei şehirlerini kapsayan bir gezi daha planladı. Bu gezide Blume, pazarı ve öncü teknolojileri daha iyi anlamayı ve ülkede yeni potansiyel ortaklar kazanmayı umuyor.

Blume’ye göre şirket, yalnızca Çin pazarını değil, aynı zamanda Çin’deki özellikle yüksek teknoloji ve elektrik dönüşüm sektörlerindeki işbirliği fırsatlarını da çok önemsiyor. Geçen yılın sonlarında Volkswagen, Çinli otomotiv çip şirketi Horizon Robotics ile ortaklığını duyurdu.

Blume, “Bu tür ortaklıklar gelecekte daha da önemli hale gelecek ve ortaklarla çalışmak Çin toplumuna daha derinden entegre olmamıza yardımcı olacak” dedi.

Son yıllarda, yeni enerji araçları Çin’deki pazar paylarını genişletiyor. Çin Otomobil Üreticileri Derneği tarafından yayınlanan bilgiler, 2022 yılında Çin’in yeni enerjili araç üretiminin 6,89 milyon adetlik satışla yaklaşık 7,06 milyon adede ulaştığını gösteriyor.

Blume, Volkswagen’in önümüzdeki yıllarda Çin’de tamamen elektrikli araç pazarına odaklanırken yakıtlı otomobil pazarındaki başarısını sürdüreceğini söyledi.

2023’te Çin ekonomisi konusunda da iyimser olan Blume, “Bu yıl pazardaki durum değişmeye devam edecek ve Çin pozitif büyümeye devam edecek. Özellikle yılın ikinci yarısında pazar daha güçlü toparlanacak.” .”

dodurgahaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu